Auckland

Zo, de eerste 4 dagen zitten erop! Ik ben deze tijd in Auckland geweest en heb geprobeerd om zoveel mogelijk te zien. Donderdag ben ik lopend de stad gaan verkennen, om een eerste indruk te krijgen. Wat me als eerste opviel was dat de stad erg heuvelig is. Niks wat wij in Nederland gewend zijn! Dat wordt dus een mooie training voor de kuitjes ;) Als eerste ben ik naar het Auckland Domain gegaan. Dit is een groot park middenin de stad van wel 80 ha. Het middelpunt wordt gevormd door het Auckland Museum, een erg mooi gezicht. Ik ben niet naar binnen gegaan, omdat ik eerst de stad wou verkennen. Hierna ben ik downtown gelopen, wat een uur duurde. Het centrum is wat je van een grote stad mag verwachten, veel hoge kantoorgebouwen (alle grote accountants heb ik wel voorbij zien komen, ook PwC Jeroen ;)), Burger Kings en andere grote winkels. De spil van het centrum is eigenlijk de haven en het gebied eromheen, waar ook alle kantoren staan. Hier vertrekken alle ferry's en 's avonds is het zien en gezien worden door alle hot shots. Bij de haven vind je ook de Sky Tower, die hoog boven alles uit torent. Het uitzicht vanuit de toren is geweldig, een must see! Hierna ben ik nog een uur door de stad gelopen voor ik terug naar het hostel ben gegaan. Ik ben redelijk op tijd naar bed gegaan want ik was aardig kapot van al het lopen en ik moest er de volgende dag weer vroeg uit om de ferry naar Rangitoto Island te pakken. Dit is een onbewoond vulkanisch eiland voor de kust van Auckland. De wandeling naar de top duurde ongeveer een uur en was soms best zwaar, maar het uitzicht vergoedde alles. Je kunt heel Auckland en de wijde omgeving eromheen zien liggen. Het zonnetje scheen ook flink dus het was er prima toeven ;) Ook nog aardig verbrand in de nek, vergeten in te smeren :p Vandaag (zaterdag) ben ik naar Mount Eden gelopen, wat anderhalf uur duurde. Best een ver end, met al die heuvels! Maar weer was het uitzicht geweldig ;) Nu ben ik een beetje aan het chillen bij het hostel en de rest van m'n reis aan het plannen. Morgenochtend vertrek ik met de ferry naar Coromandel Town, waar ik 1 nacht zal blijven. Hierna ga ik voor 2 nachten naar Hahei om de Cathedral Cove en Hot Water Beach te bezoeken. Schijnt erg mooi te zijn. Daarna door naar het geothermische gebied rond Rotorua, om vervolgens vrijdag of zaterdag naar de stad Hamilton te gaan. Hier zal ik ook meeten met Melissa (als er geen change of plans is).

Geplaatst door plinthorst 18:55 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged auckland rangitoto sky_tower mt_eden Reacties (0)

Auckland

Maandagavond om 20:10 uur vertrok ik vanuit Schiphol naar Nieuw Zeeland. 33 uur, 3 tussenstops, veel vliegtuigeten (3 keer avondeten, 2 keer ontbijt en veel snacks), 3 films en 3 series later ben ik nu in Auckland! M'n moeder, Jeroen, Melvin, Yolinde, Rowena en Marianne waren op Schiphol om me uit te zwaaien, wat ik erg leuk vond. Het afscheid nemen was minder. Afscheid nemen sucks! Het is toch raar om mensen die je bijna dagelijks spreekt ineens voor 4 maanden te moeten missen.
De KLM-mevrouw bij de incheckbalie liet me nog even flink schrikken door doodleuk te melden dat ik niet kon vliegen, omdat ik geen visum heb voor Australie. Ik wist natuurlijk van niks, omdat ik immers alleen hoefde over te stappen in Sydney. Wat bleek: de KLM-mevrouw had iets niet goed ingetypt in de computer. En bedankt! Daarna was het tijd om naar Frankfurt te vliegen, een vlucht van slechts 50 minuten. Hierna had ik anderhalf uur om over te stappen op het vliegtuig naar Singapore. Deze vlucht duurde ongeveer 12 uur en ging wel soepeltjes. Filmpje gekeken (Wallstreet 2), 6 uurtjes slaap gepakt en goed gegeten bij Qantas! Ik zat naast een Duits meisje dat naar Melbourne ging en daarnaast zat een oude, niet-verstaanbare Kroaat, die ongevraagd het meisje ging instoppen met een deken :s Just smile and wave dacht ik. Na ongeveer anderhalf uur op Singapore airport ging ik op weg naar Sydney, wat 8 uur vliegen was. Helaas moest het vliegtuig terug taxien omdat er een probleem met een klep was. Hierdoor liepen we een uur vertraging op. Ik zat naast een dude die gezellig zijn schoenen uitdeed en zijn medepassagiers verblijdde met een lekkere zweetvoetenlucht, hmmm. Ik heb me maar vermaakt met films (Red en Unstoppable), series (2 and a half men, Big Bang Theory en The Simpsons ;)), slapen en natuurlijk genieten van het Qantas-eten. Op Sydney airport moest ik vervolgens 3 uur wachten op de vlucht naar Auckland, waar ik nu ben. Ik zit in de City Garden Lodge en de mensen hier zijn wel relaxt. Toen ik gister aankwam ben ik meteen met een groepje meegegaan wat bier kopen en het daarna op te drinken bij het hostel :) Om ongeveer 10 uur vond ik het mooi geweest, omdat ik toch wel aardig moe was van al het reizen. De jetlag lijkt nu nog mee te vallen, de lange nachten doorhalen in Groningen zijn toch nog ergens goed voor geweest ;) Zometeen ga ik de stad verkennen, te beginnen bij het Domain. Schijnt een erg mooi park te zijn, met een groot museum in het midden. Ik ben nog in Auckland t/m zondagochtend. Daarna ga ik naar het zuiden. Waar precies weet ik nog niet, ik denk Coromandel peninsula ofzo. Ik ga dan ook meeten met Melissa, die sinds 2 weken ook in Nieuw Zeeland is.

Iedereen nog bedankt voor alle berichten en smsjes. Wordt erg gewaardeerd :)

Geplaatst door plinthorst 9:20 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

Bijna op weg

Het is dan bijna zo ver, maandagavond om 20.10 uur vlieg ik richting Nieuw Zeeland! Ik zal tussenstops hebben in Frankfurt, Singapore en Sydney voor ik woendag om 16:50 uur lokale tijd aan zal komen in Auckland. Het is in Nieuw Zeeland 12 uur later dan in Nederland, dus ik mis gewoon een halve dag. Ik vrees dan ook dat ik wel last zal hebben van een jetlag ;) Ik kijk uit naar alle mooie avonturen die ik ga beleven, maar het is toch ook raar om 4 maanden weg te zijn van al m'n vrienden. Ik ga jullie missen! Maar ik hou jullie op de hoogte via deze blog en natuurlijk Facebook :)

Nog even mijn reisdata:

21 februari 20:10 Amsterdam - Auckland
10 april 12:40 Auckland - Bangkok
20 juni 00:45 Bangkok - Amsterdam (aankomst 10:40)

Geplaatst door plinthorst 4:21 Reacties (0)