eerste week Thailand

Koh Samet

Half 2 's nachts op 11 april ben ik aangekomen in Bangkok, waar een coordinator van de reisorganisatie (Travel Active) mij opwachtte om me naar m'n hotel te brengen. Ik heb me namelijk aangemeld voor een vierweeks programma waarmee je Thailand op een intensieve manier leert kennen. Mijn eerste week begon meteen goed met Beach Week op Koh Samet :p Ik heb verder nog introweek, Hill Tribe Week en Trekking Week op het programma staan, maar ik kan het allemaal nog veranderen als ik wil. Misschien dat ik een week inruil voor een week olifanten verzorgen bijvoorbeeld ;)

Ik sliep in Bangkok in een hotel dichtbij het vliegveld in een mooie tweepersoonskamer, dus dat was prima geregeld. Gelukkig had de kamer airco, want het was buiten al aardig warm en klam ondanks dat het nacht was. Ik heb alleen niet veel kunnen slapen, omdat ik om 8 uur weer klaar moest staan om met een busje naar het vliegveld te gaan. Vanuit hier ben ik met de coordinator met de Sky Train verder gegaan en vervolgens met de taxi naar het Northern Busstation in Bangkok. Hier meette ik met 3 jongens uit Nederland, Engeland en Duitsland met wie ik de beach week ging doen. Na ruim 2 uur met de bus (zonder airco!) en open taxi kwamen we aan bij de ferry die ons naar Koh Samet bracht. Deze ferry was in feite een oude houten vissersboot met lawaaiige dieselmotor, dus dat was een attractie op zich. De kapitein besloot tijdens het varen dat het ook eens tijd was om de boot te inspecteren, dus hij sprong in z'n onderbroek en met snorkel het water in om de boot te checken. Geen idee wat hij daar heeft gedaan, maar de boot bleef drijven en heeft ons veilig naar Koh Samet gebracht. We werden vervolgens naar onze kamer gebracht, wat nogal tegenviel. Het was 1 kamer met 2 tweepersoonsmatrassen op de grond en verder weinig ruimte om te lopen. Het was bovendien 15 minuten lopen naar de main beach, waar we ook elke dag moesten eten met vouchers van de reisorganisatie. Dat was ff een tegenvaller dus, maar ik ga proberen om wat geld terug te krijgen want dit is niet waar ik voor heb betaald. Ik heb er verder wel prima geslapen, mede dankzij de airco. De eerste 2 dagen hebben we niet veel gedaan, behalve chillen op het strand en 's avonds biertjes drinken. We hadden een beer tower besteld (zie foto's) waarmee we aardig wat bekijks hadden bij de Thai. Verder was er elke avond een fire show bij het restaurant, waarbij een stuk of 10 Thai een show weggeven met brandende stokken e.d. Mooi om te zien :) Woensdag hebben we een boottocht van 5 uur gedaan waarbij we gingen snorkelen, waarbij ik nog wat mooie visjes heb gezien. We gingen ook nog primitief vissen met een vislijn aan een flesje (dus geen hengel). Ik had 2 keer een flinke vis aan de lijn (zo te voelen), maar beide keren knapte de lijn. Bummerrrr! Woensdag begon ook het Sonkran festival, waarbij het Thais Nieuwjaar wordt gevierd. Dit doen de Thai door mensen op straat en auto's te bestoken met waterpistolen en emmers water. Tegen de tijd dat wij bij het strand waren aangekomen waren we dan ook zeiknat. Maar niemand die het erg vindt, het is een lekkere verkoeling op de warme dagen (plus 30) ;) Wat wel minder was, was dat donderdag ziek ben geworden (t/m zaterdag), waardoor ik 's avonds geen alcohol kon drinken om het feest te vieren. De rest deed dat wel en kwam donderdagnacht dan ook stomdronken terug, totally wasted waren ze. Na het nodige overgeven is eentje boven de wc in slaap gevallen, de ander buiten voor de deur en de ander kon niet meer zelf lopen. Oh, en hij kwam thuis zonder korte broek, waar ook zijn geld in zat haha. What a night :p Vrijdag hebben we dan ook rustig aan gedaan. Zaterdagochtend was het dan alweer tijd om te vertrekken. We gingen eerst terug naar Bangkok waar er 2 achterbleven. Vincent en ik gingen vervolgens door naar Singburi, waar Travel Active een complex met huisjes/kamers heeft. Hier zal ik de komende week verblijven tijdens mijn introductieweek. Deze week zal ik veel tempels bezoeken, Thaise (kook)les krijgen en gaan we nog naar Lopburi a.k.a. Monkey Town!